Een kijkje in mijn schetsboek

02:54 Senna 2 Comments



Het afgelopen half jaar, toen ik in Engeland zat, heb ik regelmatig getekend. Ik ben geen tekentalent, maar schetsen vind ik wel erg leuk. Ik wil ook graag iets beter worden, zowel om mooie tekeningen te kunnen maken als om mijn ideeën voor bijvoorbeeld animaties beter op papier te krijgen. 

Materialen

Ik had wel een setje grafietpotloden en wat kleurrijke stiften mee, maar verder bestond mijn tekenset uit spulletjes die we van de universiteit hadden gekregen, oftewel: een kladblok, gum, puntenslijper en kleurpotloden van het soort dat kleuters krijgen in het vliegtuig. Daar begon ik mijn tekenavontuur mee. 
Later kocht ik nog twee schetsboekjes (en A5 en een A3), zwarte markers en houtskoolpotloden. 


Uren werken aan dezelfde tekening is niks voor mij, misschien ook omdat het toch nooit zo wordt als ik in mijn hoofd heb. Met een schets ben ik vaak nog wel tevreden, maar wanneer ik deze uitwerk valt het toch altijd tegen. Dus vandaar geen prachtige kunstwerken maar gewoon even een kijkje in mijn schetsboek.





Vaak teken ik terwijl ik een film of serie kijk. Bijvoorbeeld deze mandala's/doodles, gewoon lekker gedachteloos en op A3-formaat. Soms teken ik ook juist karakters van de serie (dus als je goed kijkt kun je misschien afleiden wat ik heb gekeken).



Sinds ik terug ben in Nederland heb ik eigenlijk niet heel veel meer getekend, wel kwam ik weer mijn aquarel-setje tegen waarmee ik nu aan het experimenteren ben.

Bedankt voor alle reacties op mijn animatie! :)
Groetjes Senna

2 opmerkingen:

  1. Geen tekentalent? Ik zie toch best mooie tekeningetjes tussen je schetsen.Voordat ik mij op de natuurfotografie stortte heb ik ook veel getekend en geschilderd, het is een leuke hobby en helemaal nog niet zo makkelijk.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ghita! Leuk dat jij ook getekend en geschilderd hebt

      Verwijderen